sobota, 7 marca 2015

dzień pizzy i ważny występ

Niedawno w przedszkolu mieliśmy dzień pizzy. Ja bardzo lubię jeść pizzę :) Przyszedł do nas tata Kryspina i pokazywał jak powstaje pizza. Ja już to wiedziałam, bo rodzice robią ją czasem w domku, a ja im pomagam. Szczególnie lubię podbierać ser ;)
Najpierw trzeba przygotować wszystkie składniki, wymieszać drożdże z wodą i przesiać mąkę do miski :)


Jak drożdże urosną to trzeba pomieszać wszystkie składniki i wyrobić ciasto. Ciasto wyrabia się bardzo ciężko. Trzymaliśmy Panu miskę, bo okropnie się przesuwała...


Później trzeba trochę poczekać aż ciasto urośnie, a następnie wyłożyć je na blachę i rozgnieść na cienki placek.


Następnie smarujemy ciasto sosem pomidorowym i posypujemy ziołami.


Teraz można dać dodatki jakie się chce. My daliśmy szynkę i ser żółty. Wszyscy pomagali posypywać ;)


Można już było włożyć pizzę do piekarnika. Naszą zabrała pani kucharka i przyniosła po jakimś czasie już upieczoną. Pani podzieliła ją na kawałki i wszyscy mogliśmy spróbować jaka pyszna nam wyszła :)



A teraz muszę się pochwalić moim pierwszym publicznym występem. Występowałam na dużej scenie... Z moimi koleżankami tańczyłyśmy taniec kwiatów. Wszystkiego nauczyła nas Pani Dyrektor, która przygotowała nam również stroje. Występ był z okazji Dnia Babci i Dziadka, ale było zaproszonych dużo ludzi z całego Leszna. Byłam bardzo zdenerwowana, ale jak zobaczyłam moich rodziców na widowni, to się uspokoiłam i ucieszyłam. Występ się udał i wszyscy bili nam brawo.
A to filmik z mojego występu. Wstaję ostatnia jako kwiatuszek i można mnie rozpoznać po najdłuższych rozpuszczonych włosach ;)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz